πππππππ ππππ ππ ππ ππππ‘π π‘π π‘πππππππ π£πππ ππ ππππ’ππ: πππππππππ πβ π€πππ ππ βππ‘ (π πππππππ) ππππππ€πππ π£πππ ππππππππ ππ ππππππ€πππ π§‘.
Trainees in onderwijs nam vorig jaar contact met mij op, met de vraag of ik het leuk vond om een driedaagse training te geven. Natuurlijk, Supertof! Het moest een training worden over het speciaal onderwijs, waarmee we de trainees kennis konden maken met het SO. De eerste trainingsdag was een theoretische dag vol met kennis en voor de trainees, vooral heel veel luisteren. De vragen die de trainees stelde vond ik geweldig om weer eens mee te maken, dat is toch wel even anders dan in het SO. Samen de diepte in en opzoek naar antwoorden, gaaf! Tijdens de tweede dag heb ik de deelnemers meegenomen naar ‘the place to be’ mijn VSO school. Geweldig om deze trainees vol bewondering te zien kijken naar de leerlingen. Aan het eind van de dag ontving ik reacties als: “Dit was superleuk”, “Wat zetten jullie pedagogisch veel in zeg” of “Jeetje, wat is de doelgroep me meegevallen” en “Wauw, wat zijn ze leuk!”. Eigenlijk precies wat ik gehoopt had. De laatste trainingsdag sluit ik af met gesprekstechnieken, casuΓ―stiek, verdieping op gedragsproblematieken en vooral de koppeling naar eigen praktijk.
Vandaag voor de tweede keer, die laatste trainingsdag. Ik heb erg heel veel zin in!

0 reacties